Nasz Dziennik źródłem informacji niezgodnych ze stanem faktycznym

15.11.2012
W dniach 2 listopada, 7 listopada i 8 listopada 2012 roku Zespół Rzecznika Prasowego KRRiT kilkakrotnie zwracał się do Ewy Nowiny-Konopki, redaktora naczelnego "Naszego Dziennika" o opublikowanie sprostowań do artykułów, które ukazały się ostatnio na łamach gazety. Publikacje odnosiły się do nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji w zakresie opłat koncesyjnych.
Logo KRRiT

Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji przenosi z rozporządzenia KRRiT do ustawy maksymalne stawki opłat za przydzielenie koncesji radiowej i telewizyjnej. Rozporządzenie KRRiT precyzuje ustawowe stawki. Za standard SD, najbardziej powszechny, stawka nie uległa zmianie i nadal wynosi 13 milionów złotych, czyli o połowę mniej, niż nadawanie takiego programu w systemie analogowym.

Obniżeniu o połowę ulega stawka opłaty koncesyjnej dla radia cyfrowego. Zmniejsza się stawka za rozpowszechnianie programu w sieciach kablowych. Będzie obecnie wynosiła 2 tys. zł bez względu na liczbę abonentów do jakiej będzie docierał program. Pozostałe opłaty nie zmieniają się.

Radio Maryja jako nadawca społeczny zwolnione jest z opłat koncesyjnych, a koncesja satelitarna dla Telewizji Trwam w lipcu tego roku została przedłużona na kolejne 10 lat i opłata wyniosła 10 tysięcy złotych.

Z artykułów publikowanych na łamach Naszego Dziennika wynika natomiast, że nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji drastycznie podnosi stawki za koncesje. Zdaniem gazety dla Radia Maryja może ona wynieść 19 milionów złotych, a dla Telewizji Trwam – 26 milionów złotych, czyli łącznie 45 milionów .

Tylko w ostatnim czasie gazeta kilkakrotnie w różnych artykułach sugerowała, że nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji w zakresie opłat koncesyjnych tak radykalnie zawyży opłaty za koncesje, że może to doprowadzić do likwidacji Radia Maryja i Telewizji Trwam. Zespół Rzecznika Prasowego niejednokrotnie już prostował te informacje. Nasz Dziennik jednak wciąż publikuje informacje niezgodnie ze stanem faktycznym.

Prezentujemy linki z tekstami sprostowań wysłanych do Naszego Dziennika;

Sprostowanie 1: http://www.krrit.gov.pl/dla-mediow-i-analitykow/sprostowania/news,789,sprostowanie-do-artykulu-domiar-za-wolne-slowo-nasz-dziennik-2-listopada-2012-roku.html

Sprostowanie 2: http://www.krrit.gov.pl/dla-mediow-i-analitykow/sprostowania/news,790,sprostowanie-do-artykulu-odrodzic-polske-nasz-dziennik-7-listopada-2012-roku.html

Sprostowanie 3: http://www.krrit.gov.pl/dla-mediow-i-analitykow/sprostowania/news,791,sprostowanie-do-artykulu-odrodzic-polske-nasz-dziennik-7-listopada-2012-roku.html

 

Materiały powiązane

Aktualności

Newsletter

Powrót na górę strony
Adres Biura
Adres biura KRRiT
Siedziba i Biuro KRRiT Wydział Abonamentu RTV

Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9

01-015 Warszawa

NIP: 521 27 99 708

REGON: 010182401

tel. 22 597 31 01
fax. 22 597 31 80

 

ul. Sobieskiego 101
00-763 Warszawa

Numer infolinii: 22 597 31 01

X Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie