Olimpiada Medialna - dla obywateli społeczeństwa informacyjnego

27.10.2011
Do kanonu klasycznych olimpiad przedmiotowych dołącza Olimpiada Medialna - nowatorskie przedsięwzięcie edukacyjne Fundacji Nowe Media oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Ogłoszenie pierwszej edycji programu odbyło się w Warszawie 27 października podczas konferencji „Kultura 2.0 – Świadomi mediów“.
Logo Olimpiady Medialnej 2012

Projekt jest odpowiedzią na potrzebę kształcenia świadomych obywateli społeczeństwa informacyjnego i jest nakierowany na polepszenie jakości komunikacji społecznej w Polsce. Najlepsi spośród uczestników mogą liczyć na indeksy Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, staże w czołowych mediach, sprzęt elektroniczny i oprogramowanie.

Adresaci projektu

Specjalne pakiety informacyjne skierowane zostaną do wszystkich z ponad 6 tysięcy gimnazjów i prawie 2,5 tysiąca liceów w całej Polsce – adresatów projektu. Organizatorzy szacują, że w pierwszej edycji Olimpiady udział weźmie ok. 3 tysięcy gimnazjalistów i 6 tysięcy licealistów, a w projekt zaangażuje się blisko 2 tysiące nauczycieli.

Olimpiada Medialna to nie tylko konkurs, ale przede wszystkim ogólnopolska akcja edukacyjna, mówi Robert Bogdański, prezes Fundacji Nowe Media.

- Tym sposobem wyłaniamy osoby świadomie i krytycznie odbierające media, posiadające wiedzę na temat historii ich rozwoju, rozumiejące zasady ich działania, umiejące je kreować i współtworzyć na poziomie znacznie wyższym od współczesnego przeciętnego użytkownika, aktywnego internauty - podkreśla.  

Szukamy talentów interdyscyplinarnych z zakresu nowych mediów, polonistyki, historii i public relations, posiadających umiejętności interesującego formułowania i prezentowania własnych myśli, przekazywania wiedzy oraz przekonywania, obeznanych z użyciem nowych, jak i tradycyjnych mediów - Robert Bogdański, prezes Fundacji Nowe Media. 

Etapy konkursu

To bezprecedensowe przedsięwzięcie – zarówno, jeśli idzie o tematykę, jak i formułę Olimpiady. Jej pierwsze dwa etapy odbędą się bowiem całkowicie wirtualnie, z wykorzystaniem internetowego systemu egzaminowania.

Pozwoli to na przeprowadzenie jednoczesnego testu dla co najmniej 9 tysięcy uczestników. W drugim teście przewidziany jest udział maksymalnie 3 tysięcy uczniów. Między tymi etapami trwać będzie akcja informacyjna i edukacyjna związana z budową społeczeństwa informacyjnego oraz rozwojem wiedzy i umiejętności z dziedziny mediów.

Trzeci, finałowy etap Olimpiady Medialnej, będzie polegał na ocenie przez profesjonalne jury dwóch prac własnych najlepszych uczestników konkursu, jednej powstałej w domu (na jej przygotowanie będą oni mieli co najmniej 2 tygodnie) i drugiej powstałej w zespole utworzonym podczas warsztatów poprzedzających Galę Finałową. Osobne zajęcia warsztatowe zostaną przeprowadzone dla nauczycieli, którzy przyjadą na finał razem z uczniami.

- Zależy nam na tym, aby budowa społeczeństwa informacyjnego polegała nie tylko na tworzeniu infrastruktury związanej ze skokiem cywilizacyjnym Polski, ale także na kształtowaniu wiedzy i kultury obywateli społeczeństwa informacyjnego, zwłaszcza młodzieży – podkreśla prezes Fundacji Nowe Media. – Stąd płynie motywacja do organizowania tego przedsięwzięcia i zaproszenia do udziału w nim wszystkich związanych z edukacją, kontaktem z młodzieżą zainteresowaną nowymi mediami i nowymi technologiami.

KRRiT współorganizatorem Olimpiady

Partnerami Fundacji Nowe Media i współorganizatorami Olimpiady są: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Narodowy Instytut Audiowizualny, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Wydawnictwa Szkolne PWN oraz media publiczne m.in. Polskie Radio. Przedsięwzięcie objęły już patronatem instytucje takie jak Urząd Komunikacji Elektronicznej  i Ministerstwo Infrastruktury.

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie: www.olimpiada-medialna.edu.pl

Materiały powiązane

Aktualności

Newsletter

Powrót na górę strony
Adres Biura
Adres biura KRRiT
Siedziba i Biuro KRRiT Wydział Abonamentu RTV

Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9

01-015 Warszawa

NIP: 521 27 99 708

REGON: 010182401

tel. 22 597 31 01
fax. 22 597 31 80

 

ul. Sobieskiego 101
00-763 Warszawa

Numer infolinii: 22 597 31 01

X Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie