Europejski Tydzień Edukacji Medialnej

22.02.2019
Europejski Tydzień Edukacji Medialnej (18-22 marca 2019 r.) to nowa inicjatywa Komisji Europejskiej na rzecz podkreślenia społecznego znaczenia tej dziedziny oraz promowania projektów w zakresie umiejętności świadomego korzystania z mediów w krajach Unii Europejskiej
Celem Komisji Europejskiej jest zwrócenie uwagi na znaczenie  edukacji medialnej oraz przedstawienie na europejskim forum różnorodnych  projektów w tym zakresie organizowanych na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym.

W cyfrowej rzeczywistości wysoki poziom umiejętności korzystania z mediów jest jednym z kluczowych czynników umożliwiających podejmowanie świadomych decyzji. Umiejętności te kształtują budowanie prężnej, nowoczesnej demokracji i stanowią ważny element w kontekście zbliżających się wyborów do Parlamentu Europejskiego (maj  2019 r.).

W trakcie Europejskiego Tygodnia Edukacji Medialnej wydarzenia organizowane na szczeblu UE obejmą spotkania i warsztaty Grupy Ekspertów ds. Edukacji Medialnej przy Komisji Europejskiej, Europejskiej Grupy Regulatorów ds. Usług Audiowizualnych (ERGA) oraz Komitetu Kontaktowego ds. dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych.

Głównym wydarzeniem Europejskiego Tygodnia Edukacji Medialnej będzie konferencja (Bruksela, 19 marca), z udziałem pani Komisarz ds. cyfrowej gospodarki i cyfrowego społeczeństwa, Mariyi Gabriel. Podczas tej konferencji eksperci sektora publicznego i prywatnego z krajów Unii Europejskiej omówią rolę władz publicznych oraz interesariuszy w promowaniu  edukacji medialnej. Zaprezentowane zostaną innowacje w tym sektorze oraz najlepsze praktyki, a także przyznane zostaną trzy nagrody w zakresie edukacji medialnej (o możliwości zgłaszania kandydatów do nagród czytaj  kolejny komunikat w Drogowskazie Medialnym).

W ramach Europejskiego Tygodnia Edukacji Medialnej, Komisja Europejska przygotowała także interaktywną mapę Europy, na której każda organizacja działająca w obszarze edukacji medialnej, może zaznaczyć realizowane przez siebie w 2019 r. inicjatywy na platformie Futurium (patrz też komunikat w Drogowskazie Medialnym).

Wszystkie zaznaczane na mapie  inicjatywy powinny odbyć się w 2019 r. Mapa będzie prezentowana w trakcie unijnych obchodów Europejskiego Tygodnia Edukacji Medialnej i każdy zainteresowany będzie mógł zobaczyć, jak w Polsce i w innych krajach wygląda sytuacja w zakresie edukacji medialnej.




Materiały powiązane

Podziel się!

Newsletter

Aktualności Drogowskazu Medialnego

Powrót na górę strony
Adres Biura
Adres biura KRRiT
Siedziba i Biuro KRRiT Wydział Abonamentu RTV

Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9

01-015 Warszawa

NIP: 521 27 99 708

REGON: 010182401
fax. 22 597 31 80

 

ul. Sobieskiego 101
00-763 Warszawa

Numer infolinii: 22 597 31 01

X Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
Podgląd strony