Nowy serwis internetowy CSA „Edukacja i media”

12.11.2013
CSA, francuski audiowizualny organ regulacyjny, otworzył na swojej stronie internetowej nowy serwis poświęcony edukacji i mediom. Składa się on z dwóch filarów: edukacji do mediów (edukacja do świadomego i krytycznego korzystania z mediów) oraz edukacji poprzez media (autorzy zapowiadają stopniowe rozwijanie tego aspektu).
Strona główna serwisu "Edukacja i media" Strona główna serwisu
Pomysł i wykonanie
Serwis Education et médias powstał w ramach prac grupy roboczej kierowanej przez jedną z członkiń CSA w celu przybliżenia świata mediów ze światem jego użytkowników za pomocą działań edukacyjnych i informacyjnych.
Poza najwyższym kierownictwem, w powstanie serwisu zaangażowały się nie tylko jednostki organizacyjne biura CSA, ale także uczestnicy rynku audiowizualnego oraz specjaliści z zakresu prawa, komunikacji społecznej, nowych technologii i skutecznych metod dotarcia do użytkowników. Szczególną rolę odegrali nadawcy radiowi i telewizyjni, inne instytucje, ośrodki akademickie, stowarzyszenia i eksperci medialni, którzy dostarczyli serwisowi licznych i bogatych treści (materiały audiowizualne, wywiady, ilustracje, grafiki, opracowania i analizy). Serwis jest zatem dziełem zbiorowym, tworzonym pod kierownictwem organu regulacyjnego.

Dostęp dla użytkowników
Serwis umożliwia interakcję z odbiorcami, którzy mogą zadawać pytania oraz dzielić się swoimi opiniami i sugestiami. Możliwa jest też subskrypcja aktualności serwisu oraz dostęp przez profil na facebooku i konto na twitterze.

Zawartość
Treść serwisu podzielona jest na 4 następujące działy:
- wiedza (connaître): podstawowe informacje o krajobrazie audiowizualnym we Francji, w tym m.in. kwestie programowe, aspekty ekonomiczne, jak też rys historyczny;
- praktyka (pratiquer): prawa użytkowników, konsumpcja mediów audiowizualnych, korzystanie z urządzeń i mediów cyfrowych, kontrola dostępu dzieci do treści przeznaczonych dla dorosłych;
- analiza (analyser): dekodowanie przekazów medialnych, media a rzeczywistość, media a polityka, tworzenie treści audiowizualnych, reprezentacja treści medialnych, uprzedzenia i przesądy, reklama i jej siła napędowa; 
-  o krok dalej (aller plus loin): przedstawienie działań i inicjatyw podmiotów zewnętrznych (prezentacja programów i działań edukacyjnych nadawców, informacja o narzędziach z zakresu edukacji medialnej dostępnych online, informacja o instytucjach działających w obszarze edukacji medialnej itp).

Przykładowe treści
W serwisie można dowiedzieć się między innymi: co to jest telewizja hybrydowa, jakie kanały wchodzą w skład głównych francuskich grup audiowizualnych, na czym polega zawód reportera, do czego służy audiodeskrypcja, czy zawartość reklam podlega  kontroli, jak telewizja czarno-biała przeobraziła się w telewizję w kolorze, jakie są granice wykorzystania ukrytej kamery, czy można wycofać zgodę na pokazanie swego wizerunku w telewizji, jak Francuzi korzystają z VoD i wiele, wiele innych.
Serwis dostępny jest pod adresem http://education-medias.csa.fr/

Materiały powiązane

Podziel się!

Newsletter

Aktualności Drogowskazu Medialnego

Powrót na górę strony
Adres Biura
Adres biura KRRiT
Siedziba i Biuro KRRiT Wydział Abonamentu RTV

Skwer kard. S. Wyszyńskiego 9

01-015 Warszawa

NIP: 521 27 99 708

REGON: 010182401

tel. 22 597 31 01
fax. 22 597 31 80

 

ul. Sobieskiego 101
00-763 Warszawa

Numer infolinii: 22 597 31 01

X Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie